Hartcoherentie training is een eenvoudige, efficiënte en wetenschappelijk onderbouwde ademhalingstechniek tegen stress, burn-out, hyperventilatie en angsten.

Hartcoherentie

Bij hartcoherentie versnelt en vertraagt je hartritme op een regelmatige basis. Je hart stuurt daarbij signalen naar je hersenen en zo naar je zenuwstelsel dat je “veilig” bent. Hart, brein en zenuwstelsel zijn in balans; je voelt je ontspannen. Ons hartritme wordt o.a. bepaald door onze gedachten, emoties én onze ademhaling. Bij stress vertoont ons hartritme een grillig patroon en is er geen of nauwelijks hartcoherentie. Positieve emoties daarentegen doen onze hartcoherentie stijgen. Ook door regelmatig en met focus te ademen in een specifiek ritme (6 AH/min), kan je je hart en daarbij ook je hersenen en zenuwstelsel terug in balans brengen.

Hartcoherentie-training

Tijdens de hartcoherentie-training gaan we die specifieke ademhalingstechniek aanleren.

De training omvat gewoonlijk 4 individuele sessies. Zo leer je achtereenvolgens een buikademhaling, een ritmische ademhaling, jouw uniek ritme voor hartcoherentie (= resonantiefrequentie) en tot slot  het inzetten van positieve emoties/herinneringen. Aan de hand van  biofeedback apparatuur wordt je hartritmevariabiliteit (HRV) zichtbaar gemaakt. Deze HRV dient als indicator voor je mate van hartcoherentie.

Als hartcoherentiecoach help in jou bij deze nieuwe, verademende manier van in het leven staan.
hartcoherentie